خبر فوری
۱۸:۰۴ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۸۲

در جریان حسابرسی شهرداری منطقه ۹، عضو شورای شهر اعلام کرد: « مسائل در منطقه ۹ مطالبات چند هزار میلیاردی شهرداری از فرودگاه مهر آباد است. چرا که ارگان‌ها و نهادهای نظامی مشخصا نیروی هوایی ساخت و ساز و احداث بناهایی داشتند که هر چه زودتر باید مطالبات مالی وصول شود و یا به توافق برسند.»

به گزارش همشهری، حسابرسی از شهرداری منطقه ۹ برای سال‌های مالی ۹۶ تا ۹۹ روی میز بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت و محمد آخوندی رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر تهران، گفت: به دلیل حجم زیاد گزارشات، با تصمیمات اتخاذ شده گزارشات چهار ساله به صورت تجمیعی قرائت می‌شود و بعد از آن یکی از اعضای کمیسیون بودجه، تکالیف و نکات را اعلام می‌کند.

میثم مظفر بعد از قرائت گزارش حسابرس اعلام کرد که یکی از مهمترین مسائل در منطقه ۹ مطالبات چند هزار میلیاردی شهرداری از فرودگاه مهر آباد است. چرا که ارگان‌ها و نهادهای نظامی مشخصا نیروی هوایی ساخت و ساز و احداث بناهایی داشتند که هر چه زودتر باید مطالبات مالی وصول شود و یا به توافق برسند.

او در مورد واگذاری پاساژ گل‌ها در سال ۹۵ نیز گفت: این پاساژ بابت بدهی به پیمانکار داده شده اما بعد از مدتی منطقه متوجه شده است که پیمانکار طلب خود را از طریق دیگر وصول کرده است و باید این پاساژ باز پس گرفته شود.

مظفر همچنین در مورد لزوم تعیین تکلیف املاک تملک شده برای پروژه امامزاده عبدالله امتداد یادگار امام نیز گفت: حدود ۱۰۰ ملک است که هیچ بهره برداری از آنها نمی‌شود و همچنین اسناد مالکیتی پارکینگ طبقاتی استاد معین به دلیل فوت مشارکت کننده هنوز به شهرداری منتقل نشده است.

در ادامه مرتضوی شهردار منطقه ۹ با بیان اینکه بعد از آمدن به شهرداری کارگروه‌هایی را با هدف اصلاح حساب‌های مالی تشکیل داده‌ایم، افزود: کمیته پادگان جی، کمیته شاخه غربی یادگار امام، و کمیته فرودگاه را تشکیل دادم و امیدواریم کارها را پیگیری کنیم.

او با بیان اینکه در فرودگاه مهرآباد سرمایه‌های زیادی از دوران قبل خوابیده است، گفت: دستگاه‌های مختلفی در فرودگاه مهرآباد هستند و علاوه بر ساخت و سازهای زیادی که در این محدوده انجام شده، تابلوهای تبلیغاتی زیادی نیز در آنجا نصب شده که عوارض پرداخت نکردند و دستگاه‌های مختلف برای ساخت و سازهایشان نه پروانه گرفته، نه عوارض پرداخت کردند و نه پایان کار خواستند.  این در حالیست که فروشگاه‌های فرودگاه نیز عوارض پرداخت نمی‌کنند که برای تعیین تکلیف این مسئله کمیته‌ای تشکیل دادیم؛ اما در بررسی‌ها مشخص شد که برای فرودگاه در طرح تفصیلی پهنه بندی انجام نگرفته است و از طریق معاونت شهرسازی در حال حل این مشکل هستیم.

مرتضوی در مورد پارکینگ استاد معین اظهار کرد: مشارکت کننده قبل از فوت سهم شهرداری را تحویل موقت داده است اما برای تحویل دائم از طریق اداره کل حقوقی پیگیر هستیم.

شهردار منطقه ۹ در مورد پاساژ گل‌ها نیز با بیان اینکه ما این پاساژ را بابت مطالبات به سازمان عمران مناطق دادیم و آنها نیز به یک پیمانکار دادند، گفت: پیمانکار مذکور نیز پاساژ را به پیمانکار دوم داده است و بعد از مدتی مشخص شد که شهرداری برای پیمانکار اول واریز وجه داشته است و ما در حال پیگیری دعاوی حقوقی هستیم و کمیسیون ماده ۳۸ رأی داده است که سازمان املاک نسبت به کارشناسی ملک اقدام کرده و پس از وصول مبالغ به پیمانکار پاساژ به شهرداری برگردد.

اعضای شورای شهر تهران نهایتا گزارش حسابرسی شهرداری منطقه ۹ برای سال‌های ۹۶ تا ۹۹ را به تصویب رساندند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: